گفتگوی لاک پشتی
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

درخواست مشتری را همیشه جدی بگیرید

+2
farzadprogram
spider
6 مشترك

اذهب الى الأسفل

درخواست مشتری را همیشه جدی بگیرید Empty درخواست مشتری را همیشه جدی بگیرید

پست من طرف spider 6/23/2010, 07:10



درخواست مشتری را همیشه جدی بگیرید

بخش پونتياك شركت خودروسازي جنرال موتورز شكايتي را از يك مشتري با اين مضمون دريافت كرد: «اين دومين باري است كه برايتان مي نويسم و براي اين كه بار قبل پاسخي نداده ايد، گلايه اي ندارم ؛ چراكه موضوع از نظر من نيز احمقانه است! به هر حال ، موضوع اين است كه طبق يك رسم قديمي ، خانواده ما عادت دارد هر شب پس از شام به عنوان دسر بستني بخورد. سالهاست كه ما پس از شام راي گيري مي كنيم و براساس اكثريت آرائ نوع بستني ، انتخاب و خريداري مي شود.



اين را هم بايد بگويم كه من بتازگي يك خودروي شورولت پونتياك جديد خريده ام و با خريد اين خودرو، رفت و آمدم به فروشگاه براي تهيه بستني دچار مشكل شده است.

لطفا دقت بفرماييد! هر دفعه كه براي خريد بستني وانيلي به مغازه مي روم و به خودرو بازمي گردم ، ماشين روشن نمي شود؛ اما هر بستني ديگري كه بخرم چنين مشكلي نخواهم داشت. خواهش مي كنم درك كنيد كه اين مساله براي من بسيار جدي و دردسرآفرين است و من هرگز قصد شوخي با شما را ندارم.

مي خواهم بپرسم چطور مي شود پونتياك من وقتي بستني وانيلي مي خرم روشن نمي شود؛ اما با هر بستني ديگري راحت استارت مي خورد؟

مدير شركت به نامه دريافتي از اين مشتري عجيب ، با شك و ترديد برخورد كرد؛ اما از روي وظيفه و تعهد، يك مهندس را مامور بررسي مساله كرد. مهندس خبره شركت ، شب هنگام پس از شام با مشتري قرار گذاشت. آن دو به اتفاق به بستني فروشي رفتند. آن شب نوبت بستني وانيلي بود. پس از خريد بستني، همان طور كه در نامه شرح داده شد، ماشين روشن نشد!مهندس جوان و جوياي راه حل ، 3 شب پياپي ديگر نيز با صاحب خودرو وعده كرد. يك شب نوبت بستني شكلاتي بود، ماشين روشن شد. شب بعد بستني توت فرنگي و خودرو براحتي استارت خورد. شب سوم دوباره نوبت بستني وانيلي شد و باز ماشين روشن نشد!



نماينده شركت به جاي اين كه به فكر يافتن دليل حساسيت داشتن خودرو به بستني وانيلي باشد، تلاش كرد با موضوع منطقي و متفكرانه برخورد كند. او مشاهداتي را از لحظه ترك منزل مشتري تا خريدن بستني و بازگشت به ماشين و استارت زدن براي انواع بستني ثبت كرد. اين مشاهده و ثبت اتفاق ها و مدت زمان آنها، نكته جالبي را به او نشان داد: بستني وانيلي پرطرفدار و پرفروش است و نزديك در مغازه در قفسه ها چيده مي شود؛ اما ديگر بستني ها داخل مغازه و دورتر از در قرار مي گيرند. پس مدت زمان خروج از خودرو تا خريد بستنی و برگشتن و استارت زدن براي بستني وانيلي كمتر از ديگر بستني هاست.

اين مدت زمان مهندس را به تحليل علمي موضوع راهنمايي كرد و او دريافت پديده اي به نام قفل بخار(Vapor Lock) باعث بروز اين مشكل مي شود.



خودرو پس از خاموش شدن، به دليل تراكم بخار در موتور و پيستون ها ديگر روشن نميشد.



فکر می کنید اگه این اتفاق توی ایران رخ می داد، مسئولین مربوطه چیکار می کردن؟

avatar
spider
کاربر خیلی فعال لاک پشتی
کاربر خیلی فعال لاک پشتی

تشکر : 2

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

درخواست مشتری را همیشه جدی بگیرید Empty رد: درخواست مشتری را همیشه جدی بگیرید

پست من طرف farzadprogram 6/23/2010, 08:10

معلومه دیگه ، بستنی وانیلی رو از بازار جمع میکردند .
farzadprogram
farzadprogram
دوست گفتگوی لاک پشتی
دوست گفتگوی لاک پشتی

تشکر : 2

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

درخواست مشتری را همیشه جدی بگیرید Empty رد: درخواست مشتری را همیشه جدی بگیرید

پست من طرف فریده 6/23/2010, 08:28

خیلی عالی بود ممنون آقا محمد. با موضوع عاقلانه برخورد کردن یکی از ایده آل های منه. وقتی کاربری زنگ می زنه به ما. با اینکه وظیفه شرکته که پشتیبانی بده اما سعی می کنیم با دلایل منطقی مشکلش رو حل کنیم. من عاشق این روش برخورد هستم
avatar
فریده
کاربر باسابقه لاک پشتی
کاربر باسابقه لاک پشتی

تشکر : 2

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

درخواست مشتری را همیشه جدی بگیرید Empty رد: درخواست مشتری را همیشه جدی بگیرید

پست من طرف Sahra 6/23/2010, 14:06

فکر می کنید اگه این اتفاق توی ایران رخ می داد، مسئولین مربوطه چیکار می کردن؟

اصلا اینجا کسی به خودش زحمت نمیده چنین سوالی از شرکت بپرسه میدونین چرا؟ چون مطمئنه کسی بهش جوابی نخواهد داد. خیلی خوشحال

مطلب خیلی خوب و جالبی بود
اما چرا در باشگاه خنده گذاشتین؟ متفکر:
avatar
Sahra
دوست گفتگوی لاک پشتی
دوست گفتگوی لاک پشتی

تشکر : 2

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

درخواست مشتری را همیشه جدی بگیرید Empty رد: درخواست مشتری را همیشه جدی بگیرید

پست من طرف Innocent 6/23/2010, 15:29

اگه ایران بود:
مغازه دار حتما جنس پر فروش رو(بستنی وانیلی) ته مغازه میذاشت تا مشتری تا ته مغازه بره و چیزایی رو که یادش رفته بخره یادش بیاد خیلی خوشحال
Innocent
Innocent
دوست گفتگوی لاک پشتی
دوست گفتگوی لاک پشتی

تشکر : 162

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

درخواست مشتری را همیشه جدی بگیرید Empty رد: درخواست مشتری را همیشه جدی بگیرید

پست من طرف spider 6/24/2010, 03:08

نمی دونم صحرا خانم !
اگه صلاح میدونید جابه جاش کنید خیلی خوشحال
avatar
spider
کاربر خیلی فعال لاک پشتی
کاربر خیلی فعال لاک پشتی

تشکر : 2

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

درخواست مشتری را همیشه جدی بگیرید Empty رد: درخواست مشتری را همیشه جدی بگیرید

پست من طرف الهام 6/24/2010, 04:08

واقعا مطلب جالبی بود تو ایران که تولید کنندگان و فروشنده ها از مشتری طلب دارن

فکر کنم واسه همین محمد اینو تو باشگاه خنده گذاشته چون اگه تو ایران بود به طرف می خندیدن ناراحت
الهام
الهام
دوست گفتگوی لاک پشتی
دوست گفتگوی لاک پشتی

تشکر : 117

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

درخواست مشتری را همیشه جدی بگیرید Empty رد: درخواست مشتری را همیشه جدی بگیرید

پست من طرف Sahra 6/24/2010, 04:51

ببخشید محمد جان
آقا فرهاد مسئول این بخش هستند

ولی به دلیلی که الهام جان گفتند به نظرم میتونه همین بخش هم بمونه. خیلی خوشحال
avatar
Sahra
دوست گفتگوی لاک پشتی
دوست گفتگوی لاک پشتی

تشکر : 2

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

درخواست مشتری را همیشه جدی بگیرید Empty رد: درخواست مشتری را همیشه جدی بگیرید

پست من طرف spider 6/24/2010, 04:54

آقا فرهاد که چند وقته نیست lol!

ولی به دلیلی که الهام جان گفتند به نظرم میتونه همین بخش هم بمونه.

هر جور صلاح می دونید! :cheers:
avatar
spider
کاربر خیلی فعال لاک پشتی
کاربر خیلی فعال لاک پشتی

تشکر : 2

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

بازگشت به بالاي صفحه

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد