اتومبیل
صفحه 1 از 2 • 1, 2
اتومبیل
اول ماشین مورده علاقه خودم لامبورگینی مورسیه لگو lp640 حداقل قدرت اگه درست بگم حدود600 به بالا اسب بخاریعنی بیشتر از 300 کیلوتر در ساعت سرعت داره
پیشرانه
12 سیلندر LP640 همچنان از زاویه 60 درجه بین ردیف سیلندرهایش بهره می برد امّا حجم پیشرانه V شکل آن از 6.2 به 6.5 لیتر رسیده که نتیجه آن افزایش توان از 580 به 640 اسب بخار است و آنچه می تواند آدرنالین خون شما را در هر لحظه افزایش دهد گردش این پیشرانه تا 8000 دور در دقیقه است. البته علیرغم تمامی این تغییرات این سوپراسپرت توانایی پوشش استانداردهای آلایندگی اروپا و آمریکای شمالی را دارد.
LP640 با شتاب صفر تا 100 کیلومتر برابر 3.4 ثانیه این توان را دارد تا با بهبود 0.4 ثانیه نسل گذشته مورسیه لگو را در آینه های جانبی ببیند.امّا نکته مهم دیگر رینگ های چرخ آلومینیومی جدید است که از نوع هرمرا با پهنای 7.5 اینچ در جلو و 13 اینچ در عقب و قطر 18 اینچ می باشد که نمایی زیبا و عضلانی به LP640 بخشیده است. ضمن آنکه تایر هایی با ابعاد 245/35ZR18 و 235/30ZR18 از نوع پیرلی ساب زیرو آن را همراهی می نماید. همچنین دیسک های ترمز با قطر 38 و 35.5 سانتی متر در جلو و عقب و ضخامت 34 و 32 میلی متر در جلو و عقب به همراه سیستم ضد بلوکه چهار کاناله و سنسورهای تشخیص سرعت و مجموعه هایی همچون DPR و TCS برای متوقف کردن این سوپراسپرت کافی به نظر می رسد.
مشخصات فنی لامبورگینی مورسیه لگو
LP640
پیشرانه
V12
حجم
موتور
6496 cc
حداکثر قدرت(اسب بخار/دور در دقیقه)
640/8000
حداکثر گشتاور (نیوتن متر/ دور دردقیقه)
660/6000
شتاب
صفر تا 100(ثانیه)
3.4
حداکثر
سرعت(Km/h)
بیش از
330
طول
عرض، ارتفاع،
4610
، 2058، 1135
وزن(کیلوگرم)
1665
حجم مخزن سوخت (لیتر)
100
فعلا همین ولی بازم ماشین معرفی میکنم.یک سایت خوب برای خبر ها از ماشین
www.machinemag.com
محمد- دوست گفتگوی لاک پشتی
- تشکر : 7
رد: اتومبیل
بوگاتی ویرون
بوگاتی ویرون چیزی فراتر از یک اتومبیل است. چیزی که نه روزها،ماه ها بلکه سالها راجع به آن نوشته خواهد شد.ویرون علاوه بر مشخصات شوکه کننده خودش،ضامن زنده شدن نام هنرمندترین و شاید معتبرترین خودرو ساز تمام دوران است و با این ورود شاید بتوان گفت دوران طلائی بوگاتی مجددأ در حال آغاز است.
موتور16 سیلندر و 1001 اسبی ویرون با داشتن 710 میلیمتر طول،در حد و اندازه یک موتور12سیلنر ظاهر شده. بکارگیری انواع و اقسام مواد و فلزات سبک وزن همانند پلاستیک، فیبر کربن، آلمینیوم، تیتانیوم و منیزیم آن هم به صورت دست و دل -بازانه در ساخت این موتور غول پیکر باعث شده تا وزن آن چیزی در حدود 400 کیلوگرم باشد.ابعاد جمع و جور این موتور حاصل چیدمان منحصر به فرد و w شکل سیلندرهای آن است. این موتور از ترکیب دو بلوک هشت سیلندر خورجینی از نوع WR8 پاسات بوجود آمده. فاصله دو دیواره بلوک هلالی هشت سیلندر که روبروی هم قرار گرفته اند معادل 15 درجه است در حالی که زاویه قرار گیری سیلندرها در هر بلوک 90 درجه میباشد. این موتور به 4 توربو چارجر کوچک psi 15,8 مجهز شده تا در تراکمی معادل 9.3:1 و در 6000 دور در دقیقه، 1001 اسب بخار نیرو را در اختیار راننده اش قرار دهد. نیروی تورک این موتور چیزی در حدود 1250 نیوتن متر است که از 2200 تا 5500 دور در دقیقه قابل دسترسی است. برای اینکه این موتور 64 سوپاپه پاسخگوی نیاز راننده چه در رانندگی روزمره و چه در پیستهای مسابقه باشد، سیستم خنک کننده آن چندین بار مورد بازنگری و بهینه سازی قرار گرفته است. موتور ویرون به 2 مدار گردش آب مجهز شده. مدار بزرگتر 40 لیتر آب را در خود جای داده و سیال درون خود را از 3 رادیاتور واقع در جلوی اتومبیل عبور میدهد. مدار دوم برای مواقع معمولی در نظر گرفته شده که 15 لیتر آب را درون خود جای داده و دارای یک پمپ آب جداگانه است. بکارگیری دسته پیستون های تیتانیومی، دنده های پمپ روغن از جنس آلمینیوم، فلایویل آلاژ سبک و میل سوپاپ های تو خالی باعث شده تا جرم فنر بندی نشده این موتور تا حد قابل ملاحظه ای کاهش یابد. چاهک روغن خشک این موتور فصل جداگانه- ای دارد. سیستم روغن کاری این موتور از یک پمپ روغن کاری کارآمد، یک چاهک با پوسته آلمینیومی و یک رادیاتور با توان تبادل گرمای بالا تشکیل شد. البته برای کاهش اصطکاک این موتور سیلندرهای آن با پلاسمای مخصوصی پوشیده شده اند.
یاتاقانهای میل لنگ آن هم از آلیاژ بسیار مخصوصی ساخته شده اند که قبلا در هیچ جایی مشاهده نشده. برای حصول اطمینان از احتراق کامل و صحیح در تمامی سیلندرها، بوگاتی دست به کار شده و سیستم مدار حسگر یونی را ابداع کرده. این سیستم در صورت مشاهده عدم ارسال جریان برق به شمع ها و یا احتراق ناقص، هر دو واحد کنترل موتور را سریعا در جریان خواهد گذاشت. اگر احتراق زود رس یا اصطلاحا لگد زدن در یکی از سیستم ها رخ داد، واحد کنترل موتور با ایجاد تاخیر در عمل ارسال جریان برق به شمع و جرقه زنی، احتراق سیلندر مذکور را تعدیل خواهد کرد. اگر احتراق زودرس رفع نشد، واحد کنترل موتور از فشار هوای سیلندر کاسته و جریان سوخت آن سیلندر را قطع خواهد کرد. طبق گفته ی مدیر بخش طراحی موتور ویرون، آقای گریگور گریس، هدف از به کار گیری این سیستم تولید حداکثر نیروی ممکن و رعایت استانداردهای آلودگی و ایمنی در کنار هم بوده.
منبع:http://www.autoiran.mihanblog.com/post/19
محمد- دوست گفتگوی لاک پشتی
- تشکر : 7
رد: اتومبیل
Foad- حامی حیوانات لاک پشتی
- تشکر : 243
رد: اتومبیل
منم نمیدونم چرا به این ماشین ها اصلا علاقه ای ندارم همین پراید خودمون از همشون عالیه :m/:
محمد جان ناراحت نشی ها :[-o<:
سارا س- دوست گفتگوی لاک پشتی
- تشکر : 6
رد: اتومبیل
من عاشق اینجور ماشینام !!
محمد جان دستت درد نکنه!
spider- کاربر خیلی فعال لاک پشتی
- تشکر : 2
رد: اتومبیل
ولی انگار شما تو حالو هوای ماشینایه سوپر اسپرت نیستید پس باید انگار از ماشینای سدان لوکس یا اسپرت که الان bmw و مرسدس بنز بازار رو گفتن بگم میخواین هم از ماشینای معمولی بگم هم از سوپر اسپرت ها من از هر دو میگم بهترن ماشینه تضمینی برای خرید فقط مزدا 3 :m/:
جدیدترین محصولی است که توسط شرکت خودروسازی بهمن مونتاژ و عرضه می شود.در سال 2003 كمپاني مزدا (Mazda) اولين نسل مزدا – 3 (Mazda 3) را بعنوان مدل 2004 روانه بازار خودرو هاي كوچك نمود و آنرا جانشيني براي مزدا – 323 (Mazda 323) قرار داد .اين خودرو در پلت فرم سي 1 فورد (Ford C1 Platform) قرار دارد كه از ديگر خودروهاي هم پلت فرم مي توان به فورد – فوكوس (Ford Focus) و ولو – اس 40 (Volvo S40) اشاره كرد. مزدا – 3 در ژاپن با نام الكسا (Alexa) عرضه مي گردد كه از مهمترين رقباي آن بايد از هوندا – آكورد (Honda Accord) و تويوتا – كرولا (Toyota Corolla) نام برد.با هم نگاهی می اندازیم به مشخصات این خودرو ؛
موتور و قدرت
نوع موتور : 2 لیتر 4 سیلندر خطی
حداكثرقدرت : 147 اسب بخاردر6500 دوردردقیقه
حداكثر گشتاور : 187 نیوتن متردر4000 دوردردقیقه
سوپاپ : 4 عدد در هر سيلندر
قطر سيلندر× كورس پيستون : 83.1×87.5 ميلي متر
نسبت تراكم : 10.8:1
گيربكس : 4 دنده اتوماتيك
سوخت
ظرفيت مخزن سوخت 55 ليتر
نوع سوخت بنزين
ميزان مصرف سوخت در شهر 8.7 ليتر براي هر 100 كيلومتر
ميزان مصرف سوخت در بزرگراه 6.1 ليتر براي هر 100 كيلومتر
وزن و ابعاد خارجی
وزن : 1340 (كيلوگرم)
طول : 4490 (ميلي متر)
عرض : 1755 (ميلي متر)
ارتفاع : 1468 (ميلي متر)
فاصله دو محور : 2640 (ميلي متر)
فاصله چرخ های جلو : 1535 (ميلي متر)
فاصله چرخ های عقب : 1525 (ميلي متر)
ترمز و انتقال قدرت
سيستم ترمز ABS
نوع انتقال قدرت : ديفرانسيل جلو
ابعاد داخلی
تعداد سرنشين : 5 (نفر)
ارتفاع صندلي جلو : 994 (ميلي متر)
ارتفاع صندلي عقب : 951 (ميلي متر)
فاصله جلو پاي صندلي جلو : 1065 (ميلي متر)
فاصله جلو پاي صندلي عقب : 922 (ميلي متر)
پهناي صندلي جلو : 1366 (ميلي متر)
پهناي صندلي عقب : 1333 (ميلي متر)
پهناي پشتي جلو : 1394 (ميلي متر)
پهناي پشتي عقب : 1371 (ميلي متر)
امكانات ويژه
تنظيم برقي صندلي راننده
شيشه برقي
تنظيم برقي فرمان
در باز کن باک خودرو
گرم کن شيشه عقب
سيستم کنترل سرعت
سيستم تهويه مطبوع
سيستم صوتی
راديو
پخش CD
سيستم امنيتی
کيسه هواي راننده
کيسه هواي جانبی
کيسه هواي سرنشين جلو
قفل مرکزی
آپشنها
تیپ 1 : دسته دنده PVC ، فرمان پلی ـ اورتان ، رادیو پخش کاست و CD
تیپ 2 : سقف شیشه ای (Sun roof) ، دسته دنده چرمی ، فرمان با روکش چرمی ، رادیو پخش CD و CD changer ، گرم کن صندلی
تیپ 3 : امکانات تیپ 2 + صندلی ها با روکش چرمی ، برف پاک کن اتوماتیک با حسگر باران ، سپر و جلو پنجره اسپرت ، چراغ جلو با قابلیت روشن ـ خاموش اتوماتیک
قیمت ( مربوط به تیرماه 86 )
تیپ 1 : 275.000.000 ريال
تیپ 2 : 270.000.000 ريال
تیپ 3 : 287.000.000 ريال
منبع:
خوبه قیمتم داره منم 100 در صد تضمینش میکنم البته با خواندن مجله ماشین :m/: http://khodro.wordpress.com/2007/09/23/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%B2%D8%AF%D8%A7-3/
محمد- دوست گفتگوی لاک پشتی
- تشکر : 7
رد: اتومبیل
فراری انزو بهترین و گرون ترین اتومبیل سوپر اسپرت دنیا مجهز به موتور دوازده سیلندر V شکل 6 لیتری. به قدرت 660 اسب بخار و حداکثر گشتاور 485 پوند- فوت. دیفرانسیل عقب و دارای گیربکس 6 دنده دستی. قیمت فروش:652000 دلار معادل 670 میلیون تومن تو ایران.
دلایل انتخاب: عملکرد منحصر بفردِ گیربکس و شاسی عالی؛ موتور پرقدرت، ترکیبی از اتومبیل های مسابقه ای و خیابونیه.
نوع موتور : 12 سيلندر
سوپاپ ها : 4 سوپاپ در بر هر سيلندر ، سيستم زمانبندی متغير
قدرت : 660 اسب بخار در 7800 دور
گشتاور : 485 در 5500 دور
حداکثر دور موتور : 8200
حداکثر سرعت : بيش از 200 مايل در ساعت معادل 350 کیلومتر در ساعت!
شتاب جانبی در مارپيچ 200 فوتی : 1.02g
قيمت پايه : 652000 دلار معادل 670 میلیون تومن بدون عوارض گمرکی و ...!
انزو ماشيني پرقدرت، پرشتاب، زيبا و بي همتاست كه بحق میشه گفت از نوادر قرن ۲۱ است. نام انزو كه روي اين مدل مي بينيم به نشان قدرداني از تلاش هاي آقاي انزو فراري (موسس كمپاني فراري) است كه به دليل اهميت اين مدل نسبت به مدل هاي ديگه ی شركت اسمش رو انزو فراري گذاشتن. كمپاني فراري کلی به خودش فشار آورده و هرچی تجربه توی ساخت ماشین های مسابقه ای فرمول یک داشته بکار گرفته و تا تونسته چنین ابر ماشین فوق پيشرفته رو توليد كنه.
انزو اولین بار که در نمايشگاه ماشين پاريس ارائه شد يكي از سريع ترين ماشين هاي نمايشگاه بود. تنها ۳۹۹ دستگاه از اين مدل توليد شده كه قيمت پايه هر کدوم ۶۶۰ هزار دلار بود و جالب اين كه تمامي ۳۹۹ دستگاه قبل از نمايشگاه خريده شده بودن!
انزو مجهز به يك موتور ۱۲ سيلندريِ كه ۶۶۰ اسب بخار قدرت داره و ۶۸۰۰ دور در دقيقه رو براش مهيا مي كنه. در اصل اين موتور داراي يك طراحي كاملا جديدِ و براساس تجربيات كمپاني فراري در مسابقات فرمول يك ساخته شده است. بدنه تا حد قابل توجهي به مدل رسا (ROSSA) كه يك سال قبل براي اولين بار توليد شده بود و طراحی بدنش شاهکاری از طراح معروف پينيفارين (Pinifarin) بود شبيهِ، و براي رسیدن به سرعت هاي بالا پينيفارين اين ماشين رو از نظر آيروديناميكي به شکلی طراحي كرده بود كه احتياجي به بال نداشت و سيستم طراحي بدنه در قسمت هاي جلوي ماشين به گونه اي است كه توانايي كافي رو به انزو براي رسيدن به سرعت ۲۲۰ مايل در ساعت مي دهد.
اين ماشين ۶ دنده است و ترمزهايش با همكاري شركت برمبو (Brembo) ساخته شده كه از مواد مركب كربوسراميك براي بالا بردن توان ترمز و تكنولوژي ساخت ترمز هواپيما استفاده كردن. انزو در عرض ۶۵/۳ ثانيه سرعتش از صفر به ۶۰ مايل معادل 95.5 کیلومتر در ساعت می رسه. طول و پهنا و ارتفاع اين ماشين به ترتيب ۱/،۸۵ ۱/۸۰ و ۲/۴۵ اينچ هستند با وزني حدود ۲۶۶۶ پوند برابر با ۱۲۵۵ كيلوگرم حداكثر سرعتش ۳۵۰ كيلومتر در ساعتِ. بالانس آيروديناميكي انزو به وسيله يك جفت دريچه كه روي تيغه هاي (Slide) جلويي قرار گرفته تنظيم مي شه.
اولين تست فراری انزو 2003
او در حاليکه دستانش بر روی فرمان D شکل بود به من نگاهی کرد و منتظر عکس العمل من شد. من به جز براوو چه می توانسنم بگويم؟ يک قسمت کامل از پيست مسابقه با يک ابر بزرگ از دود سفيد لاستيک پوشانده شده بود. اين يک تست معمولی نبود و اين خودرو نيز يک خودروی معمولی به هيچ وجه نبود. اين خودرد يک فراری انزو 660 اسب به بالا بود با قيمتی معادل 650 هزار دلار که به زيبايی توسط يکی از راننده های اصلی مارانلو بنام داريو بنوزی هدايت می شد. من بدون شک از قدرت نمايش داده شده توسط هر دو منحير شدم. هدف بسيار ساده بود. ببينيم که آخرين مدل فراری چقدر سريع است ! صحبتی که قبل از اين مطرح بود اين بود که اين مدل فراری در عين حال که بسيار قوی است، برای رانندگی نيز بسيار لذت بخش است و برای راندن آن به مدرک فورمول يک احتياجی نيست، هرچند که در پروسه ساخت اين خودرو از مشاوره مايکل شوماخر(دارنده 5 مدال فورمول يک) بسيار استفاده شده است.
تست پرهيجان ما در يک روز صبح آغاز شد، با يک انزو زرد رنگ که دستگاههای اندازه گيری به آن نسب شده بود و يک قرمز رنگ که من و بنوزی در آن بوديم. پس از 30 سال تست کردن مدلهای فراری،هيچ کس اين خودرو و پيست تست آن در فيورانو را بهتر از بنوزی نمی شناسد.
هر دو خودرو در حال سکون قرار گرفتند، 1.3 ميليون دلار ارزش و 24 سيلندر و 96 سوپاپ در حال کار کردن هماهنگ بودند. تکنيسين ها علامت دادند و ما به سرعت آنتن دستگاه GPS مغناطيسی را به سقف با چسب وصل کرديم ( بدنه انزو از جنس فيبر کربن است). من با راننده در مورد تست صحبت کردم و قرار شد يک دور کامل نيز با سرعت بزند تا در پيچهای مختلف، نيروی جانبی g را اندازه گيری کنيم. او سپس در را بست و 5 دقيقه بعد بازگشت.شتابهای ثبت شده برای صفر تا صد 3.8، 3.5 و 3.3 ثاينه بودند.
آيا ما فکر می کنيم که انزو، سريعترين خودروی جاده است که تا به حال ساخته شده است ؟ بله.
حتی از اطلاعات ثبت شده توسط دستگاههای اندازه گيری نيز مشخص است که اين مدل که پس از نام بنيانگذار فراری نام گذاری شده است ، بدون شک سريع است و شکل بدنه بسيار آیروديناميک آن به همراه تايرهای بريجستون سفارش فراری و تجهيزان الکترونيکی فورمول يک و موتورو شاسی بسيار خوب اين خودرو ديگر جايی را برای شک باقی نمی گذارد.
منبع:http://www.weblog.hashalhaf.com/2006/02/ferari.php
محمد- دوست گفتگوی لاک پشتی
- تشکر : 7
رد: اتومبیل
اون ماشین من نیست ولی ماشین من هم اون شکلیه یعنی پرشیا بژ هست !
Foad- حامی حیوانات لاک پشتی
- تشکر : 243
رد: اتومبیل
گفتیم که همین پراید خودمون برا مون بسه
از اینجور خیالات خیلات بهتری هم میشه زد
البته به تظر من :m/:
فقط این مزدا 3 هارو بیش از حدددددددددددد دوست دارم
سارا س- دوست گفتگوی لاک پشتی
- تشکر : 6
رد: اتومبیل
ائودی R8
:>#(:
آئودی با تولید مدل R8 تلاش در نمایش خلاقیت تفکر مهندسینش و بروز برترین تکنولوژی موتور در پیشرانه های FSI داشت که باید نقطه اوج این طرح را استفاده از فریم آلومینیومی دانست.
تناسب خطوط روی بدنه کاراکتر اصلی طراحی آن نیز دیکته شده بخشی از مسائلی فنی است. طرح بندی نقوش و خطوط آیرودینامیک شکل، چهره ای وحشی و تهاجمی از یک سوپر اسپرت جاده ای را نشان می دهد که همانطور که عنوان شد نحوه و محل قرارگیری پیشرانه در طراحی نقش به سزایی داشته و البته سبب گردیده تا تقسیم ورن 44 درصد در جلو و 56 درصد در عقب باشد تا ایده آل ترین دینامیک رانندگی در اختیار قرار گیرد. آئودی برای زیباسازی این مدل رینگ های 6 پره در دو سایز 18 و 19 اینچی کروی را در نظر گرفته که با پهنای 295 و دیواره 30 در عقب و پهنای 235 و دیواره 35 در جلو قابل سفارش است.
عرض خودرو 1.90 متر، طول 4.43 و ارتفاع تنها 1.25 متر است که با وجود فاصله ی 2.65 متری اکسل ها به واقع تمامی استانداردهای یک خودروی اسپرت را داراست و انسان را متحیر از این می کند که چگونه مهندسین آئودی در این بخش از فاصله کم توانسته اند پیشرانه عظیم الجثه ، اتاق لوکس و حتی بخشی از کاپوت جلو را ایجاد کنند.
نقطه قوت R8 پیشرانه 8 سیلندر آن با تکنولوژی پاشش سوخت مستقیم به حجم 4.2 لیتر است که قادر بوده 420 اسب بخار در دور موتور 7800 تولید کند. میزان تورک تولیدی نیز 430 نیوتن متر بوده که در پیک تورک 4500 تا 6000 دور در دقیقه حاصل می شود. با این حال شتاب صفر تا یکصد کیلومتر 4.5 ثانیه و ماکزیمم سرعت 302 Km/h است. نکته قابل توجه سفارش دونوع گیربکس بر روی این اتومبیل است:
نوع نخست 6 سرعته دستی آئودی و نوع دوم گیربکس R-Tronic سکوئنشال پدالی آئودی که از میان کنسول وسط فرمان توسط خودروهای فرمول1 تعویض می شود.
لازم به ذکر است بدنه "آئودیR8"تماماً از آلومینیوم ساخته شده که تحمل فراوانی در مقابل نیروی تولیدشده پیشرانه به میزان یک اسب بخار در هر 3.71 کیلوگرم را داراست.
R8 یک اسپرت دست ساز
خط تولید آئودی R8 به گفته مسئولین کارخانه برای تولید محدود ساخته شده که به دلیل دست ساز بودن کلیه قطعات بدنه به جز شاسی ، تنها 15 دستگاه از آن تولید خواهد شد.
محمد- دوست گفتگوی لاک پشتی
- تشکر : 7
رد: اتومبیل
این بار دوج سالار خود با پیشرانه ای وحشتناک را برای چندمین بار به بازار می فرستد. SRT 10 با هدف نابودی شورلت کوروت تولید شده و د امکانات و تجهیزات از چیزی دریق نکرده است. این افعی با 600 اسب وحشی تگزاس حریف دیگری هم به نام موستانگ GT500 K دارد.
اصلا تعجب نکنید. مهندسان فورد اعلام کرده بودند یک موستانگ که با توان پایه 750 اسب بخار تولید خواهند کرد که جوابی بر وایپر باشد ولی این موستانگ بسیار محدود است که شاید نصیب من و شما نشود!!!!!!!!!
وقتی شما پول خرید یک خودروی سوپر اسپرت را دارید چند انتخاب رو به بوری شماست. اولین انتخاب افسانه قدیمیپورشه و فراری مدل 959 است این اتومبیل که محصول مشترک دو کمپانی بود با 444 اسب بخار در زمان خود غولی بود و حالا آرزوی مجموعه داران است. انتخاب بعدی فراری F40 است که چند سال بعد با توان 478 اسب بخار تولید شد. در گذشته دارندگان این خودروهای دیوانه تلقی می شدند. اما امروز بی.ام.و. و بنز با تولیدات 500 اسبی خود انتخاب های دیگری برای شما ایجاد کرده اند. انتخواب آخر شما بسیتگی به سلیقهخ شما ندارد و نیازی به زمان هم ندارد که قدیمی بودنو جدید بودن را برای شما ملاک قرار دهد. SRT 10 محصولی شگفت آور از دوج این گزینه است. استارت بزنید و بعد.......
به مقاله بر می گردیم! توان های بالا بدون تقویت بود و این افتخار خود خودروسازان محسوب می شد. افزایش توان از 510 اسب بخار به 600 اسب بخار برای دوج وایپر فابریک کارخانه خیلی سخت نبود. زیرا تیونر ها عاشق این اتومبیل هستند. پیشرانه 8.4 لیتری نسل قبل از 1000 اسب بخار هم فراتر رفته بود و این باعث د تا تیونر ها به 1000 اسب قناعت کنند تا جان راننده به خطر نیفتد!؟!
750 نیوتن بر متر هم گشتاوری است که هدیه و یا به نوعی کادو برای اننده است. این محصول همه جانبه بهتر شده که باید به آنها دانه به دانه دقت و توجه کرد..
بهبود 18 درصدی در طراحی داخلی ، افزایش کیفیت 25 در صدی داخل و همچنین تغییراتی در شیب بدنه از این ها هستند. شیب بهتر در جلو ک چهلوها باعث شده اتومبیل آئرودینامیک تر شود. نباید فراموش کردکه بر روی کاپوت کمی برآمدگی وجود دارد هوای بیشتری به درون سیلندر ها فرو رود. اگر به یاد داشته باشید چند ماه پیش یک وایپر با نام افعی زرد مورد تقویت قرار گرفت که به شتاب 2.7 ثانیهبرای رسیدن به 100 کیلومتر در یافت کرد. این وایپر تقویتنشده ولی وضعیت به مراتب بهتری نسبت به نسل قبلی دارد و در نتیجه شتاب بهتری هم برای خود ثبت کرده است.
فقط و فقط 3.5 ثانیه برای رسیدن به 96کیلومتر برساعت و 7.6 ثانیه برای 160 کیلومتر بر ساعت و حتی 11.6 ثانیه برای 400 متر که از کوروت Z 06 هم بهتر است. در حالی که نسل قبل به ترتیب 3.8 ثانیه ، 8.5 ثانیه و 12.1 ثانیه زمان برای این مراحل داشت. نهایت سرعت هم به 325 کیلومتر بر ساعت برای کوپه و 317 کیلومتر بر ساعت برای مدل روباز یا همان رودستر.
پیشرنه حجیم و بی نظیری که دوج طراحیکرده هرگز از تاریخ حذف نمی شود و نباید هم حذف شود. این پیرانه از وقتی به 8.4 لیتر از 8.3 لیتر ارتقاع یفته عملکرد بسیار بسیار بهتری هم به دست آورده. در پایان بد نیست بدانید که به زودی جنجالی در این وبسایت روی خواهد که تا نیویورک هم کشیده می شود!!!؟؟؟؟ بله پس تا رویدادن این واقعه منتظر بمانید.
مشخصات فنی Dodge Viper SRT10 Coupe and Convertible :
تیپ خودرو : موتور جلو ، محرک عقب ، 2 سرنشین ، 2 در کوپه ( برای همه مدل ها از ابدا تا کنون...)
قیمت پایه : 90345 دلار
موتور : میل سوپاپ با 20 سوپاپ ، 10 سیلندر خورجینی به حجم 8382 لیتر ، سر سیلندر آلومینیومی و بلوک سیلندر هم آلومینیومی ، تزریق مستقیم سوخت ، توان 600 اسب بخار ، 759 نیوتن بر متر گشتاور
گیربکس : 6 سرعته دستی
ابعاد :
فاضله بین دو محور : 2509 میلیمتر
طول : 4460 میلیمتر
عرض : 1910 میلیمتر
ارتفاع : 1209 میلیمتر
وزن کل خودرو : 1567 کیلوگرم
تست عملکرد (C/D) :
صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت : 3.5 ثانیه
صفر تا 160 کیلومتر بر ساعت : 7.6 ثانیه
صفر تا 241 کیلومتر بر ساعت : 17.0 ثانیه
8 تا 96 کیلومتر ساعت : 4.2 ثانیه
زمان طی مسیر 400متر : 11.6 ثانیه @ 202 کیلومتر بر ساعت
حداکثر سرعت : 325 کیلومتر بر ساعت (محدود شده)
توقف از 112 کیلومتر بر ساعت : 45 متر
مصرف سوخت :
در شهر : 28.5 لیتر در صد کلومتر
در اتوبان : 27 لیتر در صد کیلومتر
منبع
محمد- دوست گفتگوی لاک پشتی
- تشکر : 7
رد: اتومبیل
عشق من پرشیا مه سفید
تاحالا 192 تا اهم باهاش رفتم
کی تند تر رفته؟؟؟
3mRL]
mehdix622- کاربر خوب لاک پشتی
- تشکر : 0
رد: اتومبیل
محمد- دوست گفتگوی لاک پشتی
- تشکر : 7
رد: اتومبیل
یکی از رانندگان این ماشین های پلیس (مرسدس بنز الگانس) :::یک بار گفتم امتحان کنیم ببینیم الگامس چند تا میره میگفت تا 240 رفتیم حدود 5 دقیقه هم با همین یرعت رفتیم تو یرعت 200-190 یه صدایی اومد ولی توجهی نکردیم و ادامه دادیم کم کم سرعت رو پایین آوردیم و کنار جاده پارک کردیم تا استراحت کنیم دیدیم از ماشیت دود بلند میشه میگفت اومدیم پایین . به نظرتون کجای ماین دود میداده ؟؟؟ میگفت دیدیم اون صدا تو 190 مال ترکیدن لاستیک بوده ولی ما اصلا متوجه کشیدن یا چیز دیگه نشده بودیم و با یک لاشتیک 240 رو رفته بوده ماشین .اون قدر لاستیک بدون باد چرخیده بوده که ازش دود بلند میشده -
حال کن ماشین رو ماشین به اون میگن نه پرشیا و 405
mehdix622- کاربر خوب لاک پشتی
- تشکر : 0
رد: اتومبیل
یک بار جلوی چشم خودم یک 405 چپ کرد تو پیچ . معلق زدن و ...... جلوی چشمام دیدم و بعد هم دویدیم و ...............
باور کنید تا یک هفته نمیتونستم از فکرش بیام بیرون ماشین 1 تنی با قوطی تن ماهی هیچ فرقی نداشت انگار که با لگد و تیپا زده باشی به یک قوطی کنسرو
mehdix622- کاربر خوب لاک پشتی
- تشکر : 0
رد: اتومبیل
شورولت کامارو
اين مطلب آخرين بار توسط محمد در 5/16/2010, 03:37 ، و در مجموع 1 بار ويرايش شده است.
محمد- دوست گفتگوی لاک پشتی
- تشکر : 7
رد: اتومبیل
شورولت کوروت یا کروت تلفظ درستشو نفهمیدم چی میشه
اين مطلب آخرين بار توسط محمد در 5/16/2010, 03:37 ، و در مجموع 1 بار ويرايش شده است.
محمد- دوست گفتگوی لاک پشتی
- تشکر : 7
رد: اتومبیل
عکس پایین پورشه ۹۱۱ توربو
محمد- دوست گفتگوی لاک پشتی
- تشکر : 7
صفحه 1 از 2 • 1, 2
» واکنش همزمان شبکه دامپزشکی و فرمانداری سبزوار به خبر شوک دادن به حیوانات از طریق تصادف با اتومبیل قبل از ذبح!